آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از الویتهای فروشگاه دربا بوده است و فروشگاه دربا در این راستا میکوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسایلی روبرو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. با توجه به گستردگی گروههای کالای ارایه شده در وب سایت فروشگاه دربا، کلیه محصولاتی که باید از نظر فیزیکی سالم به دست مصرف کننده برسند . کالاهای ما دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی هستند و کالاهای خاص برقی مشمول ۷ روز مهلت تست و بازگشت کالا نمیشوند. برای سایر محصولاتی که نیاز به مهلت تست دارند، فروشگاه دربا ۷ روز فرصت برای بازگشت درنظر گرفته است.
دقت!
– باز کردن جعبه و نصب کالاهایی که باید توسط نصاب شرکت مربوط راه اندازی شوند (مانند تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال، فریزر، آبسردکن، مایکروویو و نظیر آن) تنها باید توسط نصاب مجاز انجام شود. برای این منظور با شرکت مربوط یا نمایندگی مجاز آن تماس بگیرید. در غیر این صورت امکان استفاده از هرگونه گارانتی یا خدمات پس از فروش از بین خواهد رفت.
کلیه کالاهایی که توسط فروشگاه دربا ارسال می شوند در حضور مشتری و موقع تحویل از نظر فیزیکی تست و تحویل خریدار می شوند. اگر خریدار پس از تحویل گرفتن کالای خود عیب یا مشکل ظاهری در کالای خود پیدا کند کلیه مسئولیت آن با مشتری است و حق بازگردانی کالا را ندارد. در صورتی که کالا مشمول گارانتی باشد می تواند با شرکت گارانتی کننده مشکل را حل کند.
شرایط بازگرداندن کالا
استفاده از ۷ روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟
- کلیه کالاهای برقی در حضور مشتری تست و تحویل داده می شوند و بنابراین ضمانت بازگشت ندارند. تنها در صورتی که بسته بندی کالا باز نشده باشد و به هیچ عنوان مخدوش نشده باشد قابل بازگشت خواهد بود.
- اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد
- – وجود مغایرت، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش فروشگاه دربا از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.
- – اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
- – عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد. ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است.
- – در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بستهبندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
- – در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
- استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به فروشگاه دربا بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
- – اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد
- همانطور که ذکر شد، موقع تحویل کالا به خریدار، کالا از نظر ظاهری و روشن شدن تست و تحویل می گردد و پس از آن هرگونه آسیب به عهده مشتری است و مسئولیتی متوجه فروشگاه دربا نیست.
- – اگر مشتری از خرید خود منصرف شود
- در صورت انصراف از خرید قبل از تحویل کالا، نهایتاً ظرف مدت ۷ روز از خرید با تماس با فروشگاه دربا با تایید کارشناسان ما خریدار می تواند وجه خود را پس بگیرد. ولی در صورتی که کالای وی خریداری شده باشد امکان انصراف از خرید وجود ندارد.
- در صورتی که مشتری از طریق (طرح اقساطی خرید کالا) از سایت فروشگاه دربا خرید نماید، کلیه کالاهای سایت مشمول هیچگونه عودت کالا به هر دلیل که باشد، نمی شود. خرید با طرح قسطی خرید قطعی بوده و تنها در صورتی که کالا واقعا مشکل داشته باشد و سرویسکار تایید کند، کالا تعمیر/تعویض می شود (هیچ پولی عودت نمی شود).
- پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال میشود. در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد فروشگاه دربا در واحد خدمات پس از فروش باقی میماند و با انقضای این مهلت فروشگاه دربا در قبال کالا و زیانهای وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچگونه مسوولیتی نخواهد داشت.
کالا را چطور ارسال کنید؟
- – لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید.
- – از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش فروشگاه دربا جداً، خودداری کنید.
- – برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به خوبی بستهبندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل، ریموت، باطری، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کارت بیمه، بند و قطعات بسته بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
- – برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانهای بنویسید.)
- اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانهای بنویسید.
- — در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید. لازم به ذکر است که هزینههای بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینهها ندارد. ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفههای شرکت پست و طبق قوانین و دستورالعملهای شرکت، پس از تایید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز میشود.
هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟
– هزینه ارسال به عهده مشتری است.
پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟
-کارشناسان خدمات پس از فروش فروشگاه دربا ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل میکنند. در صورت تایید ایراد و آسیب فیزیکی توسط کارشناسان فروشگاه دربا، در صورتی که فروشنده ی کالا فروشگاه درباباشد، کالا تعویض خواهد شد و مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگر جایگزین کند، ولی در صورتی که فروشنده، فروشگاه دربا نباشد، امکان تعویض وجود ندارد و مبلغ به حساب مشتری مرجوع میشود.
لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ فروشگاه دربا بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال میکند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز میکند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه میشود. برای کالای گرانتر، مشتری تفاوت را پرداخت میکند و برای کالای ارزانتر، فروشگاه دربا تفاوت را به حساب مشتری واریز میکند.
- – اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمیکند و فروشگاه دربا در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچگونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا -درج شده در فاکتور- به مشتری را میپذیرد.
- – پس از دریافت و پذیرش کالا توسط فروشگاه دربا، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین ۴۸ ساعت کاری زمان خواهد برد.
- – کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعملها و رویههای ابلاغ شده توسط شرکتهای تولید کننده و یا نمایندگیهای مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت فروشگاه دربا هستند، لذا علیرغم تصور آنکه تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) میتواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویههای تست زمانبر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگیهای مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا به طور میانگین ۴۸ ساعت کاری در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاهترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.
- – از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۴۸ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
- – ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش فروشگاه دربا است.
درخواست خود را چطور به خدمات پس از فروش اطلاع دهید؟
از طریق یکی از روشهای زیر، درخواست خود را اطلاع دهید:
– با شماره تلفن ۰۷۷۳۷۶۳۰۰۵۱ خدمات پس از فروش ، تماس بگیرید.
– یا پیام خود را در صفحه “تماس با ما” با انتخاب موضوع خدمات پس از فروش، ارسال کنید.
shopping@darba.ir